1. Általános rendelkezések és egyes fogalmak meghatározása
Eladó:
Ezen általános üzleti feltételek a www.awgifts.hu, www.awgifts.eu,www.awgifts.at, www.awgifts.sk, www.awgifts.fr, www.awgifts.cz,www.awgifts.pl webáruházakra érvényesek, melyeknek üzelmeltetője az
Ancient Wisdom s.r.o.,
CTPark Trnava
Prílohy 57
919 26 Zavar
Slovakia
tel.: +421 33 558 60 74
email:[email protected]
Azonosítószám: 50 920 600
Adószám: 210525440
EU adószám: SK2120525440
Ellenőrző szerv: Szlovák kereskedelmi felügyelet-(SOI), Nagyszombat (Trnava) megye, Pekárska 23, 917 01 Trnava, tel.: +421 (0)33 321 25 27,+421 (0)33 321 25 21, fax:+421(0)33 321 25 23.
Az Ancient Wisdom s.r.o. nagykereskedelmi árusítással foglakozik, kizárólag olyan ügyfelekkel működik együtt, akik rendelkeznek adószámmal vagy adószám nélkül is további értékesítés, forgalmazás, felhasználás céljával vásárolnak. Ahhoz hogy termékeink árai láthatóvá váljanak, regisztráció szükséges webáruházunkban, ez ingyenes és kötelezettség nélküli. A regisztrációt követően egyedi fiókszámot alakítunk ki az Ön részére. Ez a szám a vásárló profilján lesz látható, az üzleti név mellett. Ahoz, hogy kérdéseivel és óhajaival bővebben és hatékonyabban foglakozhassunk, tüntesse fel fiókszámát levelezésében, akár telfonon, emailben, levélben vagy online chaten fordul hozzánk. Személyes adatai nem lesznek hozzáférhetők barmilyen harmadik oldal számára, az általunk szerződtetett futárszolgálatok kivételével.
Vásárló:
Fizikai személy vagy jogi személy, aki az Eladóval adásvételi szerődést kötött fizetési kötelezettséggel járó megrendelés elküldésével.
A vásárló igazolja, hogy a megrendelés elküldésével, illetve telefonos vagy mailben történt megrendeléssel egyetért az általános üzleti és egyéb feltételekkel,melyek az eladó webáruházának oldalán vannak feltüntetve ( a továbbiakban "adásvételi szerződés").
Az awgifts.hu webáruház szolgálatait nonstop kínálja a www.awgifts.hu, www.awgifts.eu,www.awgifts.at, www.awgifts.sk, www.awgifts.fr, www.awgifts.cz,www.awgifts.pl oldalakon. Az üzemeltető fenntartja a jogot a szolgáltatások ideiglenes megszüntetésére technikai okok és karbantartás miatt, akár az üzemeltető, akár pedig technikai okokért felelős harmadik oldal felelősségénél fogva.
2. Vételi szerződés megkötésének módja
A vásárló által kitöltött és elküldött megrendelés vételi szerződéskötési ajánlatnak tekintendő, a Polgári törvénykönyv szerint az eladó webáruháza oldalán található áruajánlat alapján.
Megrendelés:
A megrendelés kizárólag a www.awgifts.hu cím alatt található e-shopon hozható létre. Az Ön megrendelése nem lesz azonnal látható online fiókján. Amint a megrendelést feldolgozzuk, láthatóvá válik a vásárlói profilon is. A az árak ÁFA nelkül vannak feltüntetve, ez a vegösszeghez lesz hozzászámolva és a rendelésben , valamint a számlán fel lesz tüntetve. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8:00-tól 16:30-ig történik, ünnepek kivételével.
A megrendelés beadása után a vevő automatikus igazoló emailt kap a rendelés pontos másolatával. Az igazolás tartalmazza a számlázási és szállítási címet és az esetleges különleges információkat a futárszolgálat számára, melyek a rendelés során voltak feltüntetve. A vevő köteles az igazoló emailben feltüntetett adatokat leellnőrizni és azonnal értesíteni az eladót az estleges hibákról. Némelyik esetben az igazoló email Spamnként lehet feldolgozva, ezért ajánljuk ennek ellenőrzését. Az így visszaigazolt megrendelés kötelezőnek tekintendő, szükség estén lehetséges a rendelés módosítása vagy törlése, viszont csakis a teljesítés időpontjáig. A módosítások és törlések telefonon (0036 21 252 66 99) illetve emailben ([email protected]) lehetségesek. Teljesítés időpontja utáni módosítás vagy törlés esetén a vásárló állja a szállítási költségeket.
A rendelés teljesítésének folyamatáról a vásárló emailben lesz értesítve.
Az eladó fenntartja a jogot a vételi szerződésajánlat vagy annak részének visszautasítására és ennél fogva nem kötni szerződést a vevővel, amennyiben az általa választott termék hosszú távon nem hozzáférhető. Abban az esetben, ha ilyen helyzet előfordulna a vevő azonnal értesítve lesz.
Az eladó nem garantálja az összes termék azonnali hozzáférhetőségét. Amennyiben a termék nem hozzáférhető, a vevő erről a tényről azonnal értesítve lesz és az esetleges átutalt összeg vissza lesz utalva számlájára.
A megrendelés ajánlott minimális értéke 20 000,- HUF
Amennyiben a megrendelés értéke alacsonyabb ennél az összegnél, 2000,-HUF feldolgozási költséget számlázunk.
3. Szállítási és fizetési feltételek
Árak
A termékek ára a websop oldalán adó nélkül vannak feltüntetve. Az eladó ÁFA fizető. A termékek ára nem tartalmazza a szállítási költségeket. A megrendelés végösszege a további költségekkel a megrendelés utolsó lépésében mindig tisztán és érthetően van feltüntetve.
Amennyiben a vevő profiljában feltünteti érvényes EU adószámát (VAT vagy EEC Trade Number számát), nem köteles ÁFÁ-t fizetni. Ha ez a szám nincs feltüntetve, 27% ÁFÁ-t számlázunk.
A VAT az angol value‑added tax kifejezés rövidítése, aminek a szó szerinti jelentése hozzáadottérték‑adó, ez a kifejezés a magyar ÁFA kifejezésnek felel meg.
Az EU-s adószám a HU rövidítést és az adószám első 8 számát tartalmazza ( HUxxxxxxxx ) .
A közösségi VAT adószám igénylése egyszerű folyamat, a NAV-hoz szükséges kérvényt benyújtani, akár online módon is, amennyiben már rendelkezik magyarországi adószámmal, ezután automatikusan elkészül a vállalkozás közösségi adószáma.
Szállítási költségek
Az eladó nem számláz szállítási költségeket 50 000 FT feletti megrendelés esetén ÁFA nélkül. Ezen ÁFA nélküli összeg alatti megrendelés esetén a szállítási költség 2000Ft ÁFA nélkül.
Előnyös feldolgozás
Az előnyös feldolgozási szolgátatással (választható a rendelés leadásánál) a 12:00-ig leadott rendeléseket még aznap indítjuk, ez a szolgáltatás 2 700Ft-ba kerül.
Az előnyös feldolgozás azt jelenti, hogy ugyanazon a munkanapon szállítjuk az adott munkanapon 12 óráig beadott rendeléseket, bankkártyás vagy utánvétes fizetés esetén.. A 12 óra után leadott, előnyös feldolgozási opcióval leadott rendeléseket a következő munkanapon szállítjuk ki. Magyarországon a rendelések többségét a futárszolgálat a következő munkanapon kézbesíti. Ha a rendelést nem küldik ki a meghirdetett időn belül, visszatérítjük az előnyös feladási díjat.
Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy felülvizsgáljunk bármilyen rendelést, és megtagadjuk az előnyös feldolgozást, ha azt nem tudjuk teljesíteni. Ilyen esetekben a 2 700Ft szolgáltatási díjat visszatérítjük. Felhívjuk figyelmét, hogy hétvégén és munkaszüneti napokon nem adunk ki/ kézbesítünk megrendeléseket. Felhívjuk figyelmét, hogy Magyarországon túl tovább tarthat a szállítás – további részletekért kérjük, látogassa meg szállítási oldalunkat:
https://www.awgifts.hu/shipping.sys
Felhívjuk figyelmét, hogy a másnapi kézbesítés nem garantált, és bár a legtöbb megrendelés már a következő munkanapon érkezik meg vásárlóinkhoz, az Ancient Wisdom nem vállal felelősséget a futár késésekért.
Biztosítás
Az Ancient Wisdom üveg- és kerámiabiztosítást kínál 1 000Ft áron. A lehetőség választható a kosárban minden alkalommal a rendelés leadásánál. Ezt egyfajta hézagbiztosításként kínáljuk üveg- és kerámiaárukra, mivel a futárcégek nem nyújtanak fedezetet a szállítás közben megsérült üveg- vagy kerámiatárgyakra. Általában, ha bármi megsérül a szállítás során, jóváírást vagy visszatérítést ajánlunk a sérült tételekért. Üveg és kerámia biztosítási opcióval a megrongálódott tárgyak cseréjét is felajánljuk Önnek a következő munkanapi kiszállítással. Egyszerűen jelentse nekünk a kárt chaten/telefonon vagy e-mailben déli 12 óráig (hétfőtől péntekig); kérjük néhány fénykép elküldését, és még aznap elküldjük a cseredarabot. Ha a kár bejelentése délután, hétvégén vagy munkaszüneti napon történik, a pótlást a következő munkanapon intézzük.
Fizetési mód
Az eladó a következő fizetési módokat fogadja el:
- fizetés az aruátvételnél (utánvétel) -- online fizetés bankkártyával - PayPal - bankszámlára való átutalás
Utánvétel esetén a fizetés az áruátvételnél történik a futárszolgálat dolgozójánál. Utánvételi fizetési módot a következő államokban biztosítunk: Magyarország, Szlovákia, Csehország, Lengyelország.
Szállítás időpontja
A rendeléseket folyamatosan dolgozzuk fel és azon termékeket, melyek készleten vannak a rendelés felvétele után illetve a fizetendő összeg számlánkra való beérkezése után legkésőbb három munkanapon belül szállítjuk.
A fő szezon alatt ( november-december) a rendelések feldolgozása a nagy mennyiség miatt általában hosszabb időt (3-4 napot) vesz igénybe, mint általában Kérjük vegye ezt a rendelés leadásánál figyelembe. Amennyiben sürgős rendelésről van szó, ajánljuk, hogy válassza az előnyös feldolgozás lehetőségét.
A rendelt termékek futárnak való átadásáról emeilben informáljuk.
Az eladó nem vállal felelősséget a késői kézbesítésért, melyért a futárszolgálat vagy az esetleges nem helyesen megadott kézbesítési adatok felelősek.
Az eladó az elismert megrendeléseket olyan sorrendben dolgozza fel, ahogy beérkeznek.
Az áru átvettnek tekinthető amennyiben a vevő vagy az általa meghatározott harmadik személy ( a futárszolgálat alkalmazottját kivéve) átveszi a teljes megrendelést, vagy amennyiben:
-ha a rendelt áru több tételben van szállítva, az utolsó tétel kézbesítésével,
-ha a rendelt áru több darabból vagy részből áll, az utolsó darab vagy rész kézbesítésével,
-ha a rendelt áru ismételten van kézbesítve meghatározott időn belül a teljes áru kézbesítésével.
Tulajdonjog
A vevő a teljes összeg megfizetése után nyer tulajdonjogot az árura.
4. Reklamációs rend
A szavatosság értékesítése a törvény által megadott határidőn, 24 hónapon belül lehetséges. A szavatossági idő az áruátvételekor kezd telni. A szavatosság a gyártási hibákra vagy anyaghibákra vonatkozik. Nem vonatkozik a helytelen bánásmóddal okozott károsodásra (pl. a gyártó által ajánlott használati mód nem betartása esetén), továbbá a használat okozta elhasználódásra.
Miután átvette a szállítmányt a fuvarozótól, ellenőrizze a küldemény tartalmát. Ha bármilyen eltérést észlel, kérjük, azonnal (legkésőbb három munkanapon belül) vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben, hogy megoldjuk a helyzetet. Ellenkező esetben a hiányzó vagy a szállítás során megsérült árura vonatkozó értesítést nem fogjuk elfogadni.
A számla egyúttal szavatossági okmányként szolgál esetleges reklamáció esetén. Ezt az okmányt tartsa meg reklamáció esetére.
Az eladó felelősséget vállal az áru hibáiért, a vevő pedig köteles a reklamációt azonnal érvényesíteni az eladónál.
A vevő a megrendelés elküldésével igazolja, hogy értesítve volt a reklamáció módjáról és feltételeiről azt is beleértve, hol lehetséges a reklamációt érvényesíteni.
A reklamációkat munkanapokon oldjuk. Minden reklamációt felesleges fenntartás nélkül kezelünk és folyamtáról éretsjtjük a vevőt. A reklamációt írásos formában szükséges oldani.
Reklamációs folyamat:
1. Amenyiben reklamálni szeretné a kézbesített árut, értesítsen bennünket erről telefonon a +421 33 558 60 74 telefonszámon vagy emailben a [email protected] mailcímen. Ezeket az elérhetőségeket használja a reklamáció folyamatával kapcsolatos kérdések esetén is.
2. Amennyiben az áru az átvétel után meg van károsodva vagy hibás, 3 munkanapon belül értesítsen bennünket erről telefonon, mailben vagy online chaten. Mindig tüntesse fel vevői fiókszámát, az áruhoz csatolt számla számát és a károsodott áru kódját (ez fel van tüntetve minden terméknél). Az esetek többségében kérni fogjuk a káros áru fotója elküldését emailben (az áru kódját és a számla számát beleértve). Weboldalunkon az Ön vásárlói profilján feltüntetjük a károsodott áru árának megfelelő összeget, ugynevezett kreditet. Bizonyos hibák megítéléséhez kérvényezhetjük az áru visszaküldését. A káros vagy hibás áruért új terméket, vásárlói kreditet vagy térítést nyújtunk. Általában nem küldünk jóváírást.
3. Reklamáció esetén az árut a következő iratokkal szükséges visszaküldeni:
a) hiba megjelölése és leírása
b) megrendelés száma
c) szállítási számla másolata
d) a vásárló elérhetőségi adatai.
4.A reklamált árut az írásos formával együtt az eladónak a következő címre szükséges küldeni:
Ancient Wisdom s.r.o.,
CTPark Trnava
Prílohy 57
919 26 Zavar
Slovakia
A reklamált árut szükséges alaposan és biztonságosan becsomagolni, annak érdekében, hogy ne kárososdjon szállítás közben. A csomagolásért a panaszt tevő vásárló felelős. Érdemes a csomagot ajánlva, biztosítva küldeni.
FIGYELEM! A reklamált árut ne küldje utánvételre, ilyen csomagot az eladó nem vesz át!
A reklamációt 30 munkanapon belül dolgozzuk fel. Az eladó köteles a reklamációtól számított 30 napon belül írásban álláspontot foglalni. Ezután az időpont után a vásásrlónak joga van visszalépni a szerződéstől vagy joga van követelni az áru kicserélését.
A reklamált áru kézhezkapása után azonnal kapcsolatba lépünk a vevővel emailben vagy telefonon. A reklamáció eredményéről és estleges elismeréséről a vevő a döntést követően maris értesítve van emailben vagy telefonon.
Az eladó köteles a reklamáció érvényesítése után igazolást kiadni a vevő részére. Amennyiben a reklamáció távkommunikáció útján van oldva, az eladó köteles ezt az igazolást máris eljuttatni a vevőhöz, abban az esetben, ha ez nem lehetséges, a kézbesítés szükséges mielőbb, legkésőbb viszont a reklamáció feldolgozásáról szóló iratokkal, az igazolást nem szükséges kézbesíteni, amennyiben a vevő bizonyítani tudja a reklamáció érvényesítését más módon.
A vevő kizárólag arra az árura vonatkoztathatja a szavatosságot, melyik olyan károsodást vagy hibát nyilvánít, amit a gyártó, a szállító vagy az eladó okozott, vonatkozik rá a szavatosság és az eladónál volt vásárolva.
A szavatosság nem vonatkozik:
a) az áru használatával okozott elhasználódásra,
b) hanyag bánásmóddal vagy mechanikus úton okozott károsodásra,
c) amennyiben nem voltak a terméknél betartva a használati és karbantartási utasítások,
d) azokra a hibákra, amelyekre a vevő figyelmeztetve volt és ezen ok miatt árkedvezmény volt nyújtva a termékre.
A szavatosság értékesítése nem lehetséges:
a) amennyiben a vevő nem mutatja fel a számlát,
b) amennyiben a vevő nem jelenti a termék hibáját közvetlenül az átvétel után,
c) a szavatossági idő letelte után,
d) a vevő által okozott mechanikus károsodás esetén,
e) helytelen vagy hanyag bánásmód okozta hiba esetén.
Az eladó köteles a reklamáció feldolgozására és reklamációs folyamat lezárásásra a következő módok egyikével:
a) javított áru kézbesítésével
b) az áru kicserélésevel,
c) az áru vételárának visszafizetésével,
d) árkedvezmény juttatásával,
e) írásbeli felszólítással az eladó részéről a meghatározott kielégítésre,
f) a reklamáció indokolt visszautasításával.
Árucsere esetén az eladó fenntartja a jogot helyettesíteni az árut hasonló karakterű termékkel.
Amennyiben az áru új termékre van cserélve a vevő iratot kap, melyen fel lesz tüntetve a kicserélt áru, az estleges újabb reklamáció az eredeti számla és reklamációs iratok alapján lesz értékesítve. A szavatossági idő újonnan fog telni az új áru átvételének időpontjától.
Abban az esetben, ha a károsodás eltávolítható, a vevőnek jogában áll kérvényezni ennek mielőbbi és díjtalan eltávolítását. Az eladó köteles a károsodást késés nélkül eltávolítani.
Az eladó jogosult a károsodás eltávolítása helyett hibamentes termékre cserélni az árut amennyiben ez a vevőnek nem okoz komoly nehézségeket.
Amennyiben olyan hibáról vagy károsodásról van szó, melyet nem lehet eltávolítani vagy gátolja a termék zavartalan használatát, a vevőnek jogában áll a termék cseréjét követelni vagy visszalépni az adásvételi szerződéstől. Ugyanezek a jogok érvényesek a vevő számára abban az esetben, ha eltávolítható hibáról vagy károsodásról van szó, viszont a vevő nem tudja a terméket a javítás után a hiba ismétődése, esetleg többféle hiba vagy károsodás miatt használni.
Ha eltávolíthatatlan hibáról vagy károsodásról van szó, a vevőnek joga van megfelelő árkedvezményre a termék árából.
Ha a hiba vagy károsodás eltávolítható, viszont az eldó által biztisított javítás után is ismétlődik ( ugyanazon hiba legalább két alkalmi javítása esetén ) és a vevő emiatt nem tudja a terméket megfelelően használni, jogában áll a termék cseréjét kérni, illetve visszalépni az adásvételi szerződéstől és kérni a termék árának megtérítését. A reklamáció feldolgozása és lezárása alatt a javított termék kézbesítését, a termék cseréjét, a vételár visszautalását, megfelelő árkedvezmény nyújtását, a kompenzáció átvételére utaló írásbeli felszólítást illetve a reklamáció indokolt visszautasítását értjük.
5. A vevő joga elállni a szerződéstől indok megadása nélkül
A vevőnek jogában áll a 102/2014 számú fogyasztóvédelmi törvény szerint elállni az adásvételi szerződéstől indok megadása nélkül, mégpedig az áru átvételétől számított 14 napon belül, erről köteles az eladót írásos nyilatkozatban értesíteni a törvény által megszabott időtartam alatt.
A szerződéstől való elállást szükséges írásos nyilatkozatban eljuttatni az eladóhoz, ennek szükséges tartalmaznia az öszes adatot, melyek az áru, a vevő valamint az eladó azonosítására szolgálnak és az említett időtartamon belül szükséges ezt kézbesíteni az eladónak az áruval együtt. Az árut kizárólag postán lehetséges visszaküldeni. A szerződéstől való elálláshoz szükséges feltüntetni a bankszámlaszámot, amelyre a vevő kéri a vételár visszautalását, amennyiben a felek nem egyeznek meg más módú kielégítésben. Az eladó köteles a vevőnek visszautalni a vételárat valamint a többi áruval összefüggő kiadást legkésőbb 14 napon az írásos nyilatkozat kézbesítése után. Az áru visszaküldéséhez szükséges postaköltséget a vevő állja.
Szükséges, hogy a visszaküldött áru használatlan, károsodásmentes és teljes állapotban legyen, eredeti, sértetlen csomgolásban, ellenkező esetben az eladónak jogában áll a vevőtől követelni a helyrehozás költségeinek hárításat.
A szerződéstől való elállás estén a vevő és eladó között kötött adásvételi szerződés megszűnik, ugyanúgy megszűnik a vevő joga a különböző bónuszokra és ajándékokra, melyek a megrendelésnél voltak nyújtva és a vevő köteles ezeket visszaküldeni az eladónak.
6. Viták alternatív oldása
A vevőnek joga van az eladónál helyrehozást kérvényezni, amennyiben nem elégedett panasza oldásásnak módjával vagy úgy véli, az eladó megsértette jogait. Amennyiben erre a kérvényre az eladó visszautasítóan reagál vagy a kézbesítésen belüli 30 napon belül nem reagál egyáltalán a vevőnek jogában áll ajánlatot beadni a vita alternatív oldására (a továbbiakban VAO). VAO-val kizárólag azon viták oldhatóak, melyek a vevő és az eladó között vannak és az említett szerződéssel vannak összefüggésben, azon viták kivételével, melyekre a 391/2015 számú törvény 1.§ 4. bekezdése vonatkozik, melyeknek összege nem haladja túl a 6500,- HUF értéket. Ajánlat VAO indítására a VAO alanyával szemben az említett törvény 3. § szerint adható, mégpedig azon nyomtatvány segítségevel, melynek mintája az elmített törvény 1. számú függeléke. A VAO alanya követelheti a vevőtől a VAO indítására fordított kiadásokat, viszont 1600,-HUF értékig ÁFÁ-val maximálisan. Amennyiben a VAO-ban több alany szerepel a vevő dönti el, melyiküknek ad be ajánlatot. VAO-n kívül a vevőnek joga van az illetékes helyi döntőbírósághoz fordulni. A VAO platformája a következő oldalakon hozzáférhető: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
7. Záró rendelkezések
Az eladó fenntartaja ezen általános üzleti feltételek módosításának jogát. Amennyiben ezeket a módosításokat a webáruház oldalán elhelyezi, eleget tesz az írásbeli értesítés kötelességének.
Az általános üzleti feltételek a vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba és a vevő rendelésével igazolja, hogy ezeket a feltételeket elolvasta és teljes mértékben egyetért velük.
Azon viszonyokra, melyekről ezen általános üzleti feltételek nem rendelkeznek a Polgári törvénykönyv vonatkozó rendelkezései érvényesek a 40/1964 számú törvény szerint.
Ezen általános üzleti feltételek 2019.7.10-től érvényesek.